Vanaf 28 mei opent het lokaal dienstencentrum wekelijks haar deuren op maandag, woensdag en vrijdag. Tussen 12u tot 16u kan iedereen, en in het bijzonder senioren en zorgbehoevenden, terecht in het oude klooster, naast het witte kasteel, op de mooie site van De Winde.

Tine Gielis (burgemeester en bevoegd voor senioren): “Elke generatie is belangrijk in een samenleving. Ook in Laakdal is dat zo. In samenspraak met rust – en verzorgingshuis De Winde in Veerle, starten we dit Lokaal Dienstencentrum. Het is een initiatief waarmee we ouderen en zorgbehoevenden nog beter kunnen ondersteunen. Via informatieve, recreatieve en vormende activiteiten kunnen zij hun sociaal netwerk versterken en hun zelfstandigheid langer behouden."

Het lokaal dienstencentrum is een ontmoetingsplaats waar je kan genieten van een drankje in de cafetaria, een aangename babbel, of waar je gewoon rustig de krant kunt lezen. Tussen 12u en 12u30 kan je er warm eten voor maar 8 euro: voor-, hoofd-, en nagerecht, koffie en water inbegrepen. Hiervoor moet je op voorhand inschrijven via het onthaal van het gemeentehuis: tel. 013 67 01 10 of ldc@laakdal.be.

Raf Moons (OCMW-voorzitter): “Iedereen is welkom in het lokaal dienstencentrum met zijn of haar (zorg)vraag of behoefte. We starten met een beperkt activiteitenaanbod maar willen op termijn wel uitgroeien tot een volwaardig centrum met een uitgebreid programma. Voor deze verdere uitwerking zijn we nog op zoek naar personen die graag mee de handen uit de mouwen steken. Samen kunnen we onze stempel drukken op een leeftijdsvriendelijk Laakdal!”

Personen die zich graag kandidaat willen stellen, mogen steeds contact opnemen. Heb je interesse maar wil je eerst graag de sfeer komen opsnuiven? Dat kan! Op vrijdag 11 mei opent het centrum z’n deuren tijdens de officiële kijkdag van 14u tot 17u. We kijken er naar uit om je hier te ontmoeten.