Meer verkeersveiligheid gaat hand-in-hand met een goed onderhouden wegennet. Daarom investeert Laakdal in het onderhoud van gemeentelijke asfalt – en betonwegen. Tijdens de gemeenteraad van april werd het lastenboek goedgekeurd. De totale raming bedraagt €335.487,50 incl. BTW.

Gemeente Laakdal werkt systematisch aan het onderhoud van de gemeentewegen. Dit houdt in dat er jaarlijks budgetten besteed worden aan betonwerken, asfalteringen en fatsoenering van straten, trage wegen en voetpaden.

De noodzaak en de volgorde van aanpak wordt bepaald op basis van gebruiksintensiteit en de toestand van beton-, asfaltwegen, fiets- en voetpaden. In 2019 worden volgende straten aangepakt:

• Norbertijnenstraat in Eindhout
  • Rode Laakstraat in Veerle
  • Blaardonk in Varendonk
  • Rauwstraat in Veerle

De inwoners van de betrokken straten worden voor de aanvang van de werkzaamheden geïnformeerd over de timing van de onderhoudswerken, de voorziene omleiding en eventuele andere gevolgen.

Tine Gielis (burgemeester en schepen van openbare werken): "Het onderhoud van de gemeentelijke wegen, voet – en fietspaden is een kerntaak van het gemeentebestuur. Er staan dan ook heel wat zaken op til om de kwaliteit van het Laakdals wegennet te verbeteren. Dit jaar investeren we vooral in functie van voetgangers (voetpad Norbertijnenstraat) en fietstoerisme (Rode Laakstraat en Blaardonk). Merk je zelf een gevaarlijke situatie op? Je kan deze bekommernissen steeds melden via www.meldpuntwegen.be.”