De bouwplannen van’t Schanske zijn klaar om voorgesteld te worden aan de inwoners van Veerle-Heide. Het nieuwe gebouw komt op de huidige site van het wijkschooltje. Het subsidiedossier bij het Agion (Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs) is zo goed als rond.

Om tegemoet te komen aan de noden en behoeften van ’t Schanske, werden er zo’n 10 jaar geleden enkele mobiele klaslokalen geplaatst. Gezien het tijdelijke karakter, werden deze niet vergund. Vandaag blijken de klascontainers niet langer te voldoen aan de hedendaagse normen.

Octaaf Janssens (schepen van onderwijs): “Het wijkschooltje ’t Schanske is een mooi voorbeeld van kleinschalig onderwijs. Het unieke karakter draagt bij tot een meer doeltreffende vorming, begeleiding en opvoeding van de kinderen. Nadat een haalbaarheidsstudie uitwees dat er een toekomst is weggelegd voor deze wijkschool, ging het gemeentebestuur op zoek naar een alternatieve locatie voor ‘t Schanske.”

Burgemeester Tine Gielis: “In een betrokken gemeente schudden inwoners mee de kaarten. Daarom werd er in samenspraak met het schoolteam en de inwoners van Veerle-Heide gezocht naar een duurzame oplossing. Ook nu de plannen voltooid zijn, willen we hierover open communiceren naar de inwoners; daarom organiseren we een infomoment op 25 juni in het Buurthuis.”

Om 19.00 u. zullen de architecten een presentatie geven van de bouwplannen voor ‘t nieuwe Schanske. Daarna is er tijd voor vragen en om nog wat na te praten. De burgemeester en het schepencollege staan u met plezier te woord.

• Onderwijs
Lees de reacties (0)