Op de gemeenteraad van 24 april 2018 werd het lastenboek voor de herinrichting van de speelplaats van de gemeentelijke basisschool in Eindhout goedgekeurd. De uitgave voor deze werken wordt geraamd op € 380.329,90 met een geraamd subsidie-aandeel van € 188.000.

Als alles volgens plan verloopt wordt de speelplaats van de school in Eindhout begin volgend jaar omgedoopt tot een veilige buitenruimte. De speelplaats is al langer aan vernieuwing toe; zo zijn er diverse oneffenheden die gevaarlijk zijn voor valpartijen en er is geen geschikte waterafvoer.

Schepen van onderwijs Octaaf Janssens: “Het ontwerp van de speelplaats kwam tot stand na nauw overleg met het schoolteam. Om tot een gedragen project te komen, werden de plannen tevens voorgelegd aan de verenigingen die buiten de schooluren gebruik maken van de ruimte. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze renovatie een enorme meerwaarde betekent voor alle partijen.”

Het gemeentebestuur wil een ontmoetingsplaats creëren met voldoende groene accenten en vooral veel mogelijkheden voor beweeg – en speelplezier. In het ontwerp is een speeltoestel, een zandbak, een volleybalveld, een basket – en voetbalveld voorzien. Kortom; een leuke plaats waar kinderen hun creativiteit kunnen ontplooien en hun grenzen leren ontdekken.

Burgemeester en schepen van openbare werken Tine Gielis: “In een latere fase wordt er ook een nieuwe turnzaal gebouwd, die tegelijkertijd dienst zal doen als polyvalente zaal voor de verenigingen. De judoclub en de BKO zullen zich er ook in vestigen. Tegelijkertijd zal de schoolomgeving veiliger worden ingericht.”

• Onderwijs
Lees de reacties (0)