Op de gemeenteraad van dinsdag 26 februari legde Raf Moons (CD&V Laakdal) de eed af als voorzitter van het bijzonder comité van de sociale dienst. Raf volgt zijn partijgenoot An Helsen op, die een stapje terugzet vanwege persoonlijke redenen.

Raf Moons is geen onbekende in de Laakdalse politiek. Vanaf 2006 zetelde hij als raadslid en vanaf 2013 behartigde Raf als OCMW-voorzitter de belangen en de zorg van alle Laakdallers. Nadat hij sinds januari 2019 fungeerde als gemeenteraadsvoorzitter, pikt hij de draad nu opnieuw op als voorzitter van het bijzonder comité van de sociale dienst en als schepen bevoegd voor welzijn, OCMW, gezin, sociale zaken, gelijke kansen, toegankelijkheid, personeel en kwaliteitsbeleid.

Het ontslag van An bracht verder nog enkele verschuivingen met zich mee.

• Ils van Hove neemt de fakkel over van Raf als gemeenteraadsvoorzitter. Ook Ils is niet aan haar proefstuk toe; sinds 2006 zetelde ze 6 jaar als OCMW-raadslid. Daarnaast volgde ze in 2009 Bert Ghoos op als raadslid in de gemeenteraad. Tijdens de verkiezingen van 2012 werd Ils verkozen als schepen bevoegd voor financiën, jeugd, evenementen, gezondheid, communicatie, juridische zaken en ICT. Er werd toen met de coalitiepartner afgesproken dat er na 3 jaar een schepenwissel zou gebeuren.
  • Bob Nysmans doet opnieuw zijn intrede als gemeenteraadslid. Bob is een jonge belofte die de voorbije 6 jaar reeds zetelde in de gemeente – en politieraad. Als kleinzoon van wijlen burgemeester Jos Nysmans wil hij zich in het bijzonder inzetten voor een veilig, aangenaam en kindvriendelijk Laakdal.
  • Nieuwkomer Gitte Willemoons is aangesteld als vervangster van Bob in het bijzonder comité. Gitte koos in 2018 voor de Laakdalse politiek omdat ze iets wil betekenen voor de gemeente waar ze geboren en getogen is.

Stein Voet (Voorzitter CD&V Laakdal): “We willen An enorm danken voor haar inzet en de goede samenwerking van de afgelopen maanden. Als lid van ons partijbestuur blijven haar ervaringen een waardevolle input voor onze beleidsmakers. Tegelijkertijd ben ik trots op het aangepaste beleidsteam dat we hebben gevormd. Onze ploeg is volledig klaar voor de toekomst en barst van de goesting om er in te vliegen!”