Tine Gielis

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Lid Afdelingsbestuur, Gemeenteraadslid, Schepen, Lid dagelijks bestuur, Burgemeester, Bestuurslid

• Geboortedatum:

16 augustus 1967

• Geboorteplaats:

Leuven

Burgemeester Laakdal (sinds 2007)

Ik stel mezelf kort even voor...

Ik ben sinds 2007 burgemeester van de gemeente Laakdal.   We hebben de voorbije 12 jaren onze stempel op Laakdal gedrukt door vooral te werken aan :

• verkeersveiligheid (fietspaden, openbare verlichting)
  • dorpskernvernieuwing om aantrekkelijke marktpleinen te creëren
  • verenigingsleven: zowel accommodatie als financiële/logistieke ondersteuning voor sport-, jeugd en culturele verenigingen)
  • erfgoed: monumenten of leegstaande gebouwen nieuw leven inblazen (pastorijen, oude gemeentehuizen)

Waarom ben ik kandidaat? Waar sta ik voor?

Ik ben lijsttrekker en zou graag nog een legislatuur als burgemeester willen verder doen.

Op die manier kunnen we de projecten die we in gang gezet hebben en waarbij we afhankelijk zijn van externe susbidiekanalen tot een goed einde brengen.  Ik denk hierbij aan:

• Eindhout: nieuwe locatie voor buitenschoolse kinderopvang, nieuwe sportaccommodatie inclusief judolokaal in de schoolomgeving
  • Groot-Vorst: fietspad + riolering Nieuwe Baan
  • Klein-Vorst: realisatie ontmoetingsruimte Capellebeemden (Witte School)
  • Varendonk: een attractie ter hoogte van de Laak (Blaardonk) aangezien de Laak in 2020 zal gesaneerd worden waardoor deze terug bevaarbaar en proper zal zijn
  • Veerle: fietspaden + riolering Averboodse- en Diestsebaan
  • Veerle-Heide: nieuw schooltje Veerle-Heide

Waar moeten we de komende zes jaar zéker werk van maken?

Bovenstaande projecten liggen in handen van het gemeentebestuur.  Daar zullen we werk van maken.

Daarnaast willen we blijven inzetten op buurtwerking, verenigingsleven, ontmoetingsruimtes, speeltuintjes, groene ruimtes ...  Kortom alle mogelijkheden voorzien zodat mensen elkaar leren kennen en op een vriendschappelijke manier kunnen samenleven.   Daar zullen we, samen met onze Laakdallers, werk van maken.