Vanaf 2020 is een rookmelder verplicht in iedere woning. Daarom organiseert CD&V Laakdal een samenaankoop.

We bieden twee soorten rookmelders aan:

1) De ‘gewone’ rookmelder
De gekende rookmelders worden momenteel aangeboden tegen 20 euro per stuk. Dit is de maximumprijs. De prijs zakt naargelang het aantal bestellingen. Het voordeel van deze rookmelder is dat hij 10 jaar garantie biedt! Op het toestel en de batterij! Je hoeft dus tien jaar lang geen nieuwe batterij aan te kopen. Bij de meeste rookmelders is dit wel. Levensduur van een gewone batterij in een rookmelder is 1 à 2 jaar. Kostprijs van een batterij is al gauw 4 à 5 euro.

2) De ‘gekoppelde’ rookmelder
Het voordeel van deze rookmelder is dat ze aan elkaar gekoppeld zijn en allemaal afgaan als er brand in huis is. Wanneer er bijvoorbeeld brand ontstaat in de kelder (en er hangt een rookmelder). Dan zal ook de rookmelder op de eerste verdieping afgaan om slapers te wekken. Een veiliger systeem, maar ook veel prijziger. Dit komt momenteel neer op 50 euro per rookmelder.

Bestellen kan tot 4 november. Dit kan per mail. (steinvoet@live.com) De betalingen kunnen gestort worden. Eind november zijn de rookmelders beschikbaar en wordt er een datum en locatie gecommuniceerd om de bestelling op te halen.