Computercursussen

28-04-2011
We zijn trots om te kunnen melden dat de Laakdallers vanaf mei in de bibliotheek computerlessen kunnen volgen. Het is onze bedoeling om de ‘digitale kloof’ een stukje te dichten en mensen handiger te maken in het gebruik van de computer.

Dit initiatief is alleen maar mogelijk dank zij een groep van 12 geëngageerde en deskundige vrijwilligers die zich aanmeldden. Daarnaast is Digidak een belangrijke partner, die ons maximaal ondersteunt, dankzij financiering door de provincie Antwerpen. Een krachtenbundeling van het gemeentebestuur, PWA, OCMW, de diensten ICT, cultuur, senioren en de bibliotheek maakt dat dit prachtige project van start kan gaan.

Voor wie?

Alle Laakdallers zijn welkom!

We richten ons met de eerste cursussen vooral op de zogenoemde ‘digibeten’, mensen die nog nooit op een computer gewerkt hebben. In september starten we met cursussen waar voorkennis wenselijk is.

De vrije inloop wordt een succes!

Op dinsdag van 09.00 tot 12.00u en op donderdag van 13.00 tot 16.00u kan iedereen steeds naar de vrije inloop komen. Je kan dus gewoon binnenlopen tijdens deze momenten en gratis gebruik maken van de laptops. Je kan er oefenen op de computer, internetten en mailtjes versturen, een tekst intypen, iets afprinten (€ 0,10 per kopie). Er is ook steeds een begeleider aanwezig die je verder helpt als je vragen of moeilijkheden hebt.

Iedereen is welkom!

Meer informatie kan je vinden in de huis aan huis folder die eind april in je brievenbus valt; Het is wel belangrijk om snel te reageren, want het aantal plaatsen is beperkt!