Derde ongeval op Plein/Steenweg op Veerle: Jongeren trekken aan de alarmbel!

21-03-2011

Derde dodelijk ongeval op evenveel jaar tijd

Opnieuw heeft een jonge bestuurder het leven gelaten op de verbinding tussen Eindhout en Veerle. Dit is het derde dodelijke slachtoffer op evenveel jaar tijd. Jong CD&V/N-VA betreurt dit.

Deze weg blijkt levensgevaarlijk voor chauffeurs, maar ook voor fietsers. Geen enkele fietser voelt zich veilig bij het voorbijrazen van dit verkeer tussen Eindhout en Veerle.

Jong CD&V/N-VA pleit voor actie

Om deze reden heeft Jong CD&V/N-VA het gemeentebestuur meteen wakker geschud. Deze drie slachtoffers zijn er drie te veel! We hopen dat het gemeentebestuur overgaat tot structurele maatregelen die de veiligheid van autobestuurders en fietsers garanderen. Jong CD&V/N-VA pleit voor maatregelen die het verkeer tussen Eindhout en Veerle remmen. Bovendien is ook een barrière tussen het fietspad en de weg vereist. Bij ieder ongeval mogen we van geluk spreken dat er geen fietsers bij betrokken raakten.

Maatregelen onvoldoende en ondoordacht

Men beloofde reeds maatregelen ter hoogte van het kruispunt Molenstraat-Plein. Dit is verre van voldoende. Deze maatregel komt vlak na een flitspaal. Jong CD&V/N-VA pleit ervoor deze flitspaal zijn werk te laten doen en maatregelen te nemen in de zone 70.

Dringend!

Jong CD&V/N-VA hekelt de trage manier van uitvoeren. Mobiliteit is een thema dat we hoog in het vaandel dragen en waar iédere burger mee te maken heeft. Het fietspad tussen Groot-Vorst en Eindhout ligt er nog steeds niet! Deze ingreep staat al sinds jààren op de Laakdalse begroting! Er werd zelfs gevreesd dat die er deze legislatuur nog niet komt te liggen. Jong CD&V/N-VA hoopt het tegendeel.

Ook de wegversmallingen in Eindhout zouden verdwijnen. Dit werd in 2006 na een tragisch ongeval beloofd door verschillende politieke partijen. Hierover is een consensus, maar de uitvoering laat nog steeds op zich wachten. Een studie vooraf bleek essentieel. Jong CD&V/N-VA hoopt dat de verbinding Eindhout-Veerle en het fietspad Langendijk (tussen Groot-Vorst en Eindhout) prioriteit worden voor het college en niet louter uitgevoerd worden tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2014!