In Laakdal bestaan er heel wat initiatieven die opvang of activiteiten voor kinderen aanbieden. Zie je door de bomen het bos niet meer? Het Lokaal Loket Kinderopvang ondersteunt alle ouders die op zoek zijn naar geschikte kinderopvang. Om deze zoektocht voortaan nog eenvoudiger te maken, investeert het gemeentebestuur in de uitbouw van een digitaal loket.

Ben je op zoek naar opvang voor jouw kleine spruit in onze regio?
Het Loket Kinderopvang gaat samen met jou op zoek naar opvang. Binnenkort kan je je aanvraag voor zowel openbare als private opvang voor kinderen van 0 tot 3 jaar ook digitaal registreren.

Het digitaal loket verzamelt alle opvangvragen voor de 3 gemeenten: Laakdal, Geel en Meerhout. Dat bespaart jonge gezinnen heel wat tijd want zo moet je je aanvraag maar één keer registreren om een opvangplaats in de regio te vinden. De verschillende opvanginitiatieven van jouw keuze zullen je vervolgens informeren over beschikbare opvangplaatsen.

Raf Moons (schepen van Gezin): “Het is inderdaad een win-win. Opvang regelen wordt niet alleen eenvoudiger voor gezinnen. Ook voor ons als lokaal bestuur wordt het makkelijker om de aanvragen te monitoren zodat we korter op de bal kunnen spelen bij eventuele knelpunten. Tot slot wil ik meegeven dat we niemand in de kou laten staan; gezinnen kunnen nog steeds fysiek terecht in het Huis van het Kind of bij hun lokaal aanspreekpunt.”

Meer info? Je kan het Lokaal Loket voor Kinderopvang contacteren via:
Huis van het kind Geel, Laakdal, Meerhout - 014/56.73.44.
OCMW Laakdal – 013.67.01.10

• Kinderopvang