Onze jongerenwerking lanceert een opmerkelijk voorstel om het leegstaande Fortun, langs de Smissestraat in Groot-Vorst, tijdelijk invulling te geven. Het gemeentebestuur zoekt al een tijdje naar een nieuwe uitbater voor het café en de ontmoetingsruimte.  Jong CD&V wil het Fortun intussen openen als ‘Blokpunt’ voor studenten.

“Intussen staan zaal en café al een tijdje leeg. Alle faciliteiten zijn aanwezig om studenten de komende periode in alle rust te laten blokken in deze ruimte”, stelt CD&V-jongere Chiel Peeters voor. “We bieden zo een stille ruimte zonder afleiding aan aan de studenten en vermijden zo dat het Fortun ook in januari leegstaat.”

In zaal ’t Fortun is er mogelijkheid tot het zetten van thee en koffie. Er is sanitair en bovendien WiFi aanwezig.  Tijdens de blokperiode een gemeentelijke ruimte ter beschikking stellen van studenten blijkt in verschillende gemeentes een succes te zijn. Onlangs nog besliste de gemeente Gooik nog om het aanbod uit te breiden.

“De ontmoetingsruimte dient dringend een invulling te krijgen. Onze partij steunt dan ook ten volle zulke waardevolle initiatieven voor een fijner Laakdal. In dit geval eentje dat de Laakdalse studenten ten goede komt”, aldus afdelingsvoorzitter Stein Voet. “Een Blokpunt in ’t Fortun zien we als een proef.  Als het Fortun een nieuwe uitbater heeft en een Blokpunt in Laakdal een succes blijkt, kunnen er andere gemeentelijke of parochiale gebouwen als Blokpunt worden geopend. Op termijn lijkt het me zelfs mogelijk dat een student als verantwoordelijke wordt aangeduid om het Blokpunt te openen en af te sluiten. Ook dat blijkt in verschillende gemeentes vlot te werken.”

Jong CD&V roept nu reeds geïnteresseerde studenten op om van zich te laten horen. Laat een opmerking achter onder dit bericht of stuur een mailtje naar info@laakdal.cdenv.be.

Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties