Laakdal gaat mee de strijd aan tegen eenzaamheid bij ouderen tijdens de coronacrisis. Vanaf volgende week nemen de gemeentelijke medewerkers telefonisch contact op met alle Laakdalse 80+’ers. Zo gaan we na of ze hulp kunnen gebruiken en steken we hen een hart onder de riem.

Gerda Broeckx (schepen van senioren): "80-plussers zijn de meest kwetsbare groep in deze corona crisis. Ze lopen niet allen extra gevaar bij besmetting, de maatregelen van de overheid kunnen er ook voor zorgen dat zij in isolement of eenzaamheid terecht komen. Het gemeentebestuur wil extra aandacht geven aan hun bezorgdheden en hulpvragen."

Ondanks het digitale tijdperk is een telefoontje de manier bij uitstek om deze doelgroep te bereiken, te informeren en te bevragen. Rechtstreeks sociaal contact zit er nu niet in, het dichtste dat we bij de mensen kunnen komen is telefonisch.

Daarnaast roept de gemeente alle Laakdallers op om oog en aandacht te hebben voor kwetsbaren en ouderen in zijn of haar onmiddellijke omgeving.

Raf Moons (schepen van welzijn): "Ken je iemand die hulp nodig heeft of het risico loopt om geïsoleerd te raken? Bel hen even op of neem online contact, maar houd in ieder geval rekening met de lopende hygiënemaatregelen. Lukt het jouw omgeving niet om je verder te helpen, neem contact op met onze gemeentelijke diensten en laat ons weten waarmee we jou kunnen helpen. Samen staan we sterk tegen corona!"

Heb je vragen of bezorgdheden? Je kan gemeente Laakdal bereiken op het nummer: 013 67 01 10 of via mail: corona@laakdal.be.