Mantelzorgers zijn vaak onzichtbare helden, die dag in dag uit zorgen voor een persoon die hen nauw aan het hart ligt. Vandaag, op de dag van de mantelzorger zetten we het spotlicht op de continue inzet van mantelzorgers.

Vanaf 1 januari 2020 reikt gemeente Laakdal een mantelzorgpremie van 20 euro per maand uit aan Laakdalse zorgbehoevenden met een mantelzorger. Ondertussen zijn er 180 personen die een mantelzorgpremie zullen krijgen. Hierbij werden 275 mantelzorgers geregistreerd.

De zorgbehoevende moet de mantelzorgpremie jaarlijks uiterlijk op 31 december aanvragen bij de sociale dienst via het hiervoor bedoelde aanvraagformulier en de gevraagde documenten. Je kan hiervoor een afspraak maken met een medewerker van de sociale dienst of de premie online aanvragen via www.laakdal.be/mantelzorgpremie.

Raf Moons: (schepen van Welzijn): “Heel wat Laakdallers zorgen vrijwillig voor een familielid, vriend of buur die chronisch ziek is of met een beperking leeft. We waarderen hun inzet enorm. Vandaag, op Dag van de Mantelzorg, wil ik hen extra danken. Bedankt voor jullie mantel van liefde!”