Vanaf 1 juli mogen er opnieuw culturele evenementen doorgaan met zittend publiek. Ook de Laakdalse openluchtcinema opent deze zomer terug zijn deuren in de idyllische pastorijtuin van Vorst-Centrum. Elke donderdag kan je hier genieten van een topfilm in de frisse buitenlucht, op reservatie én volledig coronaproof. Zak je mee onderuit?

Zodra de zon ondergaat, draaien we de leukste films. Ondermeer op het programma: De Patrick, Rocketman, The Lion King, Joker en De Kampioenen 4: Viva Boma. Het volledige programma ontdek je op de website: www.laakdal.be.

Gerda Broeckx (schepen van cultuur): “Ondanks de afgelasting van vele evenementen, willen wij er een heerlijke Laakdalse zomer van maken. De voorbije weken sloegen onze vrijetijdsdiensten de handen in elkaar voor de organisatie van boeiende en vooral veilige filmavonden. We rekenen op ieders begrip en medewerking, samen met jullie maken we er een gezellige editie van!”

•  Omdat we jullie op een veilige manier willen verwelkomen, beperken we het aantal bezoekers. Je moet je plekje dus vooraf reserveren. Dat kan eenvoudig via: www.laakdal.be/zomerfilms.
  • De poorten van de pastorijtuin openen steeds om 20.30u. Breng je eigen zitje mee om comfortabel te zitten en vergeet bij koudere avonden je jas of dekentje niet.
  • We bieden dit jaar geen drankjes aan. Je mag dus zeker je eigen drankjes en versnaperingen meebrengen. De vrijwilligers van de verenigingen die normaal voor een drankje of hapje zorgen, zullen nu de toegangscontrole verzorgen.

Bij slecht weer wordt er geen film gespeeld. Dit wordt ‘s morgens beslist en gecommuniceerd via de gemeentelijke facebookpagina’s. Mochten er omwille van een opstoot van het coronavirus wijzigingen zijn, zullen we deze ook via de website, de Facebookpagina’s en de infoborden tijdig meedelen.

Naast de openluchtcinema herbergt de pastorijtuin deze zomer ook een nieuwe hippe pop-up; WOOD-BAR. Misschien het ideale plekje om een zomerse filmavond te starten?