Wij debatteren verder... met de Laakdallers!

Het laatste burgeroverleg voor de zomervakantie hoefde zeker en vast niet het laatste overleg van de zomer van 2020 te worden. Als er vragen of thema’s binnenkomen plannen we in juli ongetwijfeld een nieuwe editie waarop we in dialoog gaan met de Laakdallers op een online platform. Beloofd!

Capellebeemden... werken starten op 10 augustus

Capellebeemden was de hoofdbrok van deze editie. Ils Vanhove, bestuurslid van Kleine Landeigendom die bouwheer is van dit project, deed de gedetailleerde kaarten uit de doeken. Capellebeemden komt er! Wat er ook van zij.  Op 10 augustus 2020 starten de werken van dit project. Na verschillende overlegmomenten met de verenigingen kwamen deze plannen tot stand. Met een grote zaal, een foyer en een taverne wordt dit hét ontmoetingscentrum waar jong en oud in Klein-Vorst op zit te wachten. Bovendien is er ook ruimte voor 50 woningen, grotendeels koopwoningen.  Geïnteresseerden kunnen nu reeds contact opnemen met Kleine Landeigendom (014/54.41.83).

Autodelen… een project in opmars

Een fijne vraag vanuit de Laakdallers. Maken we in onze gemeente werk van autodelen? Het gemeentebestuur neemt alvast het engagement om het initiatief onder de loep te nemen en een mogelijke opstart te realiseren in Laakdal.

Bloemenweide zonder bloemen

Er werd de voorbije weken smalend over gedaan. De nieuwe bloemenweide op Veerle-Heide kent amper bloemetjes. Het droge en warme voorjaar kwam deze bloemenweide niet ten goede, maar de gemeentediensten blijven er werk van maken. Zijn er intussen al meer bloemetjes te zien?

Processierupsen, een hekel probleem

Laakdal kampt met een overvloed aan processierupsen. Op het openbaar domein pakt de gemeentelijke groendienst de haarden aan. Meer info hierover op de website van de gemeente Laakdal: https://www.laakdal.be/-preventieve-bestrijding-eikenprocessierupsen. De burgemeester doet alvast een oproep om eventuele vaststellingen te blijven melden!

Maar er zijn meer initiatieven. Een onderwijzer die actief betrokken is bij de Laakdalse CD&V-werking, de naam ontbreekt me, deed inspiratie op in Meerhout waar tal van nestkastjes hangen om kool- en pimpelmezen te lokken. Dit zijn natuurlijke vijanden van de processierupsen. In Meerhout stonden zo al massa’s rupsen op het menu. In Laakdal hangen er reeds kastjes op Blaardonk, maar er zijn nog mogelijkheden. En…. Het maken van zulke kastjes zou een ideaal lesje techniek zijn voor lagere schoolkinderen. Zo slaan we twee rupsen in één klap!

De zomervakantie…

...heeft ondanks de coronatoestanden toch wat in petto. De filmavonden op donderdag om er maar eentje te noemen. Gerda Broeckx, de bevoegde schepen, wil er wel de aandacht op vestigen dat eventuele bezoekers zich vooraf moeten inschrijven via de website van de gemeente. En een burgerdebat?? Als er vragen zijn plannen we dit in rond de nationale feestdag. Stuur je thema’s of vragen in via info@laakdal.cdenv.be.

Tot slot wensen we vanuit CD&V-Laakdal alle inwoners van onze mooie gemeente een fijne en gezellige zomer toe!

Stein Voet, voorzitter CD&V Laakdal

Lees de reacties ()