Naar jaarlijkse traditie vindt de week van de opvoeding plaats van 16 tot en met 23 mei. Het thema voor dit jaar is ‘opvoeden is geen (wed)strijd’.

Door de coronacrisis kan de speelnamiddag in speeltuin Kinderweelde in Meerhout, georganiseerd door het Huis van het Kind Geel – Laakdal – Meerhout jammer genoeg niet doorgaan. We zorgen daarom voor een alternatief online aanbod. In samenwerking met Expoo en Das Box werd een online spel voor gezinnen ontwikkeld. Deze online challenge wordt vanaf woensdag 20 mei tot en met zaterdag 23 mei gelanceerd.

Daarnaast organiseert men op 20 mei ook een webinar rond de work-life balans. Meer info hierover vind je op de facebookpagina van Expoo of op de website van de gemeente Laakdal waar je ook diverse speeltips vindt.

Raf Moons (schepen van gezin en welzijn): “De huidige omstandigheden vragen veel van ouders. Het is in deze periode niet evident om alles te combineren. Voor informatie over opvoeden en ondersteuning kan je steeds terecht bij het Huis van het Kind Geel – Laakdal - Meerhout. Daarnaast komt er binnenkort een Recht-op-Gids uit waar nog meer informatie te vinden is voor jonge ouders.”

Wil je graag meer weten? Neem een kijkje op de website www.huisvanhetkindgeellaakdalmeerhout.be of stuur een mailtje naar Charlotte via socialedienst@laakdal.be. Hou ook zeker de volgende editie van het magazine Laakdal Leeft in de gaten.