Gemeente Laakdal kondigde vorige maand al aan dat er een ‘Laakdal Schenkt Bon’ van 10 euro komt voor elke inwoner. Binnenkort valt deze waardebon ook effectief in de brievenbus van de Laakdallers. Door elke inwoner een beetje lokale koopkracht te schenken, geeft het gemeentebestuur zowel inwoners als handelaars een duwtje in de rug.

Weldra valt bij elke inwoner een cadeaubon met een uniek nummer en QR-code in de bus. De bon kan de komende 2 jaren verzilverd worden bij de deelnemende Laakdalse handels- en horecazaken. Op dit ogenblik nemen 85 handelaars en horecazaken deel. Wil je als handelaar of horeca-uitbater deelnemen zodat men de bon ook in jouw zaak kan gebruiken? Je kan je steeds registreren via: https://www.laakdal.be/registratiecadeaubon.

Jurgen Mensch (schepen van Financiën en Ondernemen): “Gemeente Laakdal investeert een kleine tweehonderdduizend euro in deze actie. Geld dat eigenlijk rechtstreeks terugvloeit naar de lokale handel en horeca. Zo kunnen we hen wat meer financiële zuurstof geven en het lokaal consumeren verder promoten.”

Raf Moons (schepen van Welzijn): “Daarnaast wordt er aan dit initiatief ook een solidariteitsactie gekoppeld waarbij iedereen zijn of haar cadeaubon kan wegschenken aan kwetsbare gezinnen met kinderen in Laakdal. Inwoners kunnen hun ontvangen cadeaubon  doneren aan het OCMW dat er vervolgens voor zorgt dat deze terechtkomt bij gezinnen die het moeilijk hebben.”