Afgelopen vrijdag gingen we voor het eerste online in overleg met geïnteresseerde burgers. We organiseerden dit initiatief voor de eerste keer. Vragen van burgers stonden op de agenda.

We sneden meteen een moeilijk, maar boeiend thema aan. Welke projecten kunnen we als bestuur op poten zetten om sociale cohesie tussen burgers (van alle lagen van de bevolking) te bevorderen?  Er zijn al ettelijke intiatieven binnen onze gemeente, maar we stellen vast dat de huidige maatschappij hier nog in kan groeien. Ook in de nabije toekomst zijn er met een peter- en meterschap voor nieuwe Laakdallers en de opening van a fair local kansen die gegrepen worden. CD&V blijft alvast luisterend oor voor mogelijke extra initiatieven die onze samenleving nog warmer kan maken.

De organisatie van de Blauwe Duivels is op zoek naar een nieuwe locatie. Tine Gielis schetste de huidige actualiteit en drie alternatieven werden voorgesteld. Deze zullen onderzocht worden.

De huidige stand van van zaken in onze rusthuizen en bij uitbreiding onze gemeente werd onder de loep genomen in het kader van de coronacrisis.

Tot slot ontstond er een debat over hondenpoep in Laakdal. Dit debat willen we zeker verderzetten tijdens een volgend online burgeroverleg. Veel burgers storen zich aan het fenomeen. We zoeken graag naar een oplossing!

Het volgende burgeroverleg? Dit plannen we weldra. We rekenen op input van de Laakdaller. Stuur jouw vraag of thema door naar info@laakdal.cdenv.be en we zetten het bij op de agenda. Hou deze website en onze facebookpagina in de gaten.

Tot binnenkort!

Zorg intussen goed voor jezelf en al je dierbaren.

Stein Voet

Voorzitter CD&V Laakdal