Smallestraat slecht berijdbaar voor fiets, step, .... en vuilniscontainer!

Jong en enthousiast geweld zat klaar op ons jongste burgeroverleg. De vrolijke bende van Chiro Eindhout maakt zich zorgen over de toegangsweg naar hun lokalen op de Smallestraat. Moeilijk en onveilig berijdbaar voor de leden die hopelijk snel weer trouw naar de Chiro mogen komen. Bovendien ook lastig voor de leid(st)er die de vuilnisbakken richting Kapelleberg brengt.  Terechte bekommernissen om de leden, maar ook om de verantwoordelijke leider die bevoegd is voor de vuilnisbakken. We hopen snel de nodige herstellingen te kunnen doen om de Smallestraat weer vlot toegankelijk te maken. Dankjewel, Chiro Eindert voor jullie engagement!

Fietspad Eindhout-Veerle ligt er al sinds 1956!

Mobiliteitsthema's zijn favoriete thema's op dit overleg. Ook nu werd eentje van formaat aan onze agenda toegevoegd. Het fietspad tussen Eindhout en Veerle werd reeds in 1956 aangelegd!  Logisch dus dat de staat er van verre van ideaal geworden is. Het kruisen van een tegenligger dwingt menig fietser om op de gevaarlijke rijbaan te fietsen. Deze discussie gaf ons de kans om ook eens out of the box te denken. Waarom geen traject voorzien via de Trichelhoek, Paardsbossen, richting de Roost in Veerle. Doorheen het Laakdals groen. Zou de Laakdaller hiervoor te vinden zijn én is dit haalbaar? Minstens de moeite om in overweging te nemen.

Hoe verder naar corona?

De middenstand lijdt onder de coronamaatregelen. Er zijn creatieve ideeën om hen een duwtje in de rug te geven. De kothappening van 30 mei is alvast een ludiek initiatief dat we met z'n allen ondersteunen. Het gemeentebestuur maakt een analyse van alle geleden schade door diverse doelgroepen naar aanleiding van de corona: verenigingen, huurders van gemeentelijke eigendom, middenstand, horeca, burgers, …  Er staan verschillende tegemoetkomingen ter bespreking zoals een cadeaubon per inwoner te spenderen bij de lokale middenstand, kwijtschelding huurgelden, … .  Allemaal nobele ideeën die eerst deftig dienen uitgewerkt te worden.Lopend onderzoek of en hoe de Laakdalse horeca-uitbater gebruik mag en kan maken van beschikbare publieke ruimte aan de zaak.

Het wildpakeren van vuilnisbakken dient aan banden te worden gelegd.

Iets totaal anders. Het wildparkeren van vuilnisbakken is op sommige plaatsen een doorn in het oog. Bovendien staan afvalbakken vaak op het openbaar domein (fiets- of voetpad). Er zijn echter afspraken over het tijdstip waarop een vuilnisbak mag buitengezet worden. Afspraken zijn er om nageleefd te worden en dienen soms opgefrist te worden. HIervoor is ons burgeroverleg een geschikt forum!

Volgende overleg op vrijdag 29 mei om 20u30. Neem jij deel?  Stuur een mail info@laakdal.cdenv.be

Tot dan!

Stein Voet